گردشگران در ايتاليا بايد ماليات بپردازند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گردشگران در ايتاليا بايد ماليات بپردازند
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 23
نویسنده : مولوی
در صورت تصويب مجلس «ايتاليا» ، همه شهرهاي اين كشور مجاز به اخذ ماليات از گردشگران خواهند بود.

به گزارش ايسنا ، در شرايطي كه زمان كوتاهي از آغاز طرح «ماليات گردشگران» در شهر «رم» و بليت فروشي براي بازديد از شهر «ونيز» براي تامين بخشي از هزينه مرمت و نگهداري آثار تاريخي اين دو شهر نمي‌گذرد و مسوولان شهر تاريخي «فلورانس» ايتاليا نيز اعلام كرده‌اند كه قصد اجراي طرح مشابهي را دارند، مجلس ايتاليا در روزهاي آتي قانوني را به بررسي مي‌گذارد كه در صورت تصويب آن، شهرداريهاي همه شهرهاي ايتاليا مجاز به اخذ ماليات از گردشگران خواهند بود.

در صورت تصويب مجلس ايتاليا، شهرداري هاي همه شهرهاي ايتاليا مجاز به اخذ ماليات از گردشگران هستند تا بدينوسيله بخشي از بودجه لازم براي حفظ و نگهداري آثار تاريخي شهرهايشان و توسعه خدمات شهري را فراهم كنند.

در قالب طرحي كه قرار است در «فلورانس» اجرا شود و بليط گردشگر نام دارد، براي هر يك روز حضور گردشگران در شهر تاريخي «فلورانس» يك يورو از آنها ماليات اخذ مي‌شود و ماليات اخذ شده كه مبلغ آن در حدود ‌‌100 ميليون يورو در سال برآورد مي‌شود، صرف مرمت و نگهداري آثار تاريخي اين شهر مي‌شود، اين در حالي است با آغاز سال نو ميلادي، اجراي طرح فروش بليط ورودي شهر تاريخي «ونيز» ايتاليا آغاز شده كه در قالب آن گردشگران اين شهر موظف به پرداخت يك يورو يا 1.3 دلار هستند.

سالانه در حدود ‌‌20 ميليون گردشگر از شهر تاريخي «ونيز» ديدن مي‌كنند كه براين اساس، درآمد ‌‌20 ميليون يورويي حاصل از اجراي طرح «بليط گردشگر» صرف مرمت و نگهداري آثار تاريخي «ونيز» خواهد شد.

اين درحالي است كه در سال‌هاي گذشته كارشناسان آثار تاريخي نسبت به شرايط اين شهر كه يكي از زيباترين شهرهاي جهان است و به‌دليل داشتن بناهاي تاريخي ارزشمند برخي به اين شهر لقب «موزه‌اي در فضاي باز» را داده‌اند، هشدار داده اند.

در اين راستا، مقامات شهر ونيز اقداماتي را در جهت كاهش تردد بي‌مورد گردشگران در اين شهر وضع كردند كه از آن‌جمله مي‌توان به تعيين تعداد بازديد‌كنندگان بناهاي تاريخي مشهور و تعيين تعداد استاندارد بازديد‌كننده براي هريك از آن‌ها و رزرو الكترونيكي هتل‌ها، خريد بليت موزه‌ها و قايق‌هاي تفريحي اشاره كرد.

از سوي ديگر از روزهاي اغازين سال جاري ميلادي نيز اخذ ماليات از گردشگران رم در قالب طرح ماليات گردشگران ، آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود اين شهر از محل ماليات گردشگران سالانه ‌‌70 تا ‌‌80 ميليارد يورو درآمد داشته باشد.

مسوولان شهر رم با وضع اين نوع جديد ماليات كه شامل اقامت در هتل‌ها و آپارتمان‌ها و همچنين استفاده از خدمات شهري براي گردشگران است، قصد دارند بودجه لازم براي حفاظت از آثار تاريخي اين شهر را فراهم كند.

ماليات‌هاي جديد بسته به نوع خدمات ارائه شده بين ‌‌2 تا ‌‌10 يورو متفاوت است، اين در حالي است كه دولت ايتاليا با كاهش بودجه فرهنگي اين كشور دست به گريبان بوده و به دنبال حامي مالي براي مرمت آثار تاريخي اين كشور به ويژه بناي مشهور «كلزيوم» در شهر رم است كه قدمتي چند هزار ساله داشته و گنجايش ‌‌50 هزار تماشاگر را دارد.

شهرهاي تاريخي فلورانس يكي از زيباترين شهرهاي جهان و ايتاليا و در فاصله سال هاي ‌‌1865 تا ‌‌1870 پايتخت پادشاهي ايتاليا نيز بوده است.

انواع هنر به ويژه هنر معماري و مجسمه‌سازي در شهر فلورانس جايگاه ويژه‌اي داشته و آن را به يكي از مهم‌ترين مراکز هنري اروپا با صدها بناي تاريخي و بيش از ‌‌40 موزه و نگارخانه تبديل کرده‌، اين در حالي است كه بيش از ‌‌350 تن از ‌‌1000 چهره شاخص هنري اروپا از جمله «ميکل آنژ» در اين شهر مي‌زيسته‌اند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: